ریپ چیست و آیا باید با آن چاپ کرد؟

یک کامپیوتر و چاپگر به زبان های مختلف صحبت می کنند. زبان رایانه باید به زبان چاپگر ترجمه شود تا چاپ نهایی با آنچه روی صفحه رایانه است مطابقت داشته باشد. اگر بخواهید بدون دانستن زبان چینی به چین سفر کنید، برای برقراری ارتباط با مردم محلی به مترجم نیاز دارید. اگر اثر هنری شما مترجمی برای سفر خود از طریق چاپگر نداشته باشد، نتیجه نهایی می تواند بسیار غیرمنتظره و پرهزینه باشد.
از نظر فنی، RIP نرم افزاری است که در گردش کار چاپ استفاده می شود. این یک تصویر شطرنجی که به نام بیت مپ نیز شناخته می شود از زبان توضیحات صفحه مانند PostScript ، فرمت سند قابل حمل ، XPS یا نقشه بیت دیگری با وضوح بالاتر یا پایین تر از دستگاه خروجی تولید می کند. سپس بیت مپ برای خروجی به دستگاه چاپ فرستاده می شود

 

درایورها در مقابل  ریپ

سازندگان چاپگر معمولاً یک درایور برای چاپگر شما ارائه می کنند. این درایورها همان چیزی هستند که هنگام انتخاب Print از منوی File در برنامه خود (به عنوان مثال Word، Acrobat، InDesign، Photoshop و غیره) مشاهده می کنید. آنها مجموعه ای از انتخاب ها و گزینه ها هستند که فرآیند چاپ و چاپ را از داخل برنامه ای که از آن چاپ می کنید کنترل می کنند. بسته به برنامه‌ای که از این درایورها چاپ می‌کنید، به شما کمک می‌کنند تا انواع و اندازه‌های کاغذ را تنظیم کنید، همچنین نحوه تبدیل رنگ فایل‌ها به رنگ‌هایی که چاپگر می‌تواند تولید کند. به عنوان مثال، از Photoshop یک درایور جوهرافشان معمولی قادر است تصاویر شطرنجی RGB را با دقت بسیار خوبی به رنگ های چاپگر تبدیل کند. مجموعه ویژگی های درایورهای چاپگر نسبتاً محدود است. انتخاب کاغذ، نمایه های رنگی و اندازه تقریباً محدودیتی برای ویژگی های موجود است.
با این حال، RIP های مبتنی بر نرم افزار با ابزارهای داخلی بسیار بیشتری برای گردش کار بهتر همراه هستند. RIP به کاربر اجازه می دهد تا به راحتی چندین تصویر را در یک صفحه جمع کند تا کاغذ را حفظ کند، رنگ ها را از طریق پروفایل های ICC تبدیل کند، تعیین کند چه مقدار جوهر برای یک کاغذ خاص استفاده کند، رنگ های نقطه ای را با ترکیب رنگ های تعریف شده توسط کاربر جایگزین کند، تنظیمات کیفیت چاپ را تنظیم کند. و اگر چاپگر مجهز به دستگاه برش کاغذ است، آن را روشن یا خاموش کنید.
در ادامه به تشبیه زبان، اگر فقط با درایور چاپ می‌کنید، مانند نوشتن یک ایمیل طولانی و فنی به زبان انگلیسی و ترجمه آن به چینی با استفاده از Google Translate است. بله، این احتمالاً کلمات را تغییر می‌دهد و فرد طرف مقابل احتمالاً می‌تواند تاریخ، زمان و نام افراد درگیر را رمزگشایی کند. با این حال، اگر می‌خواهید خواننده به وضوح جزئیات مهم را درک کند، باید روی یک مترجم حرفه‌ای (خرید یک RIP) سرمایه‌گذاری کنید تا کل پیام شما را با دقت ترجمه کند:

مزایای اصلی چاپ با ریپ:

  1. امکان کالیبره کردن و نمایه کردن چاپگر خود بر روی یک رسانه خاص برای دقت رنگ بالاتر
  2. موقعیت یابی آسان فایل (مقیاس بندی، برش و چرخش)
  3. قرار دادن دستی یا خودکار چندین فایل در یک برگه
  4. کنترل دقیق روی پنتون و سایر رنگ های نقطه ای
  5. فرآیند چاپ کارآمدتری را با صف های چاپ متعدد برای رسانه های مختلف ایجاد می کند
  • نکته سریع: ICC Profile چیست و Linearization چیست؟
    • خطی سازی، چاپگر را روی یک رسانه معین در حالت شناخته شده و قابل تکرار قرار می دهد. این تنظیمی است برای مقدار جوهر چاپ شده برای هر کانال رنگی بر اساس میزان جوهر که رسانه می تواند نگه دارد. انجام خطی‌سازی مجدد، چاپگر را به حالت خطی‌سازی اولیه بازمی‌گرداند و هر گونه تغییر چاپ را در طول زمان جبران می‌کند.
    • ICC Profiles ویژگی های یک چاپگر خطی را توصیف می کند (دقیقاً چه رنگ هایی را چاپگر می تواند روی یک رسانه معین چاپ کند) و به عنوان مترجم رنگ عمل می کند. نمایه ICC مختص چاپگر، بستر، وضوح حالت چاپ، جهت چاپ و غیره است.
افزایش کارایی و کاهش هزینه ها در محیط پیش از چاپ، عوامل حیاتی در حفظ یا بهبود سودآوری به ویژه برای عملیات چاپ کوچک تا متوسط ​​است. با گردش کار مناسب و ابزارهای موجود، RIPS مدیریت رنگ را به سادگی یک کلیک بر روی دکمه انجام می دهد!